Puig de la Força i Sot de Balà

Categories : Coves, Excursions, Osona, Salts d'aigua

Escrit el 17 August 2009, per Carles.

Inici i Final : Tavertet
Llocs de pas :Mirador del Castell, Puig de la Força, Pantà de Sau, Sot de Balà, Coves de les Pixarelles, Riera de Balà,
Peus Inquiets :Núria, Carles
Més informació :Mapes, GPS, desnivell…

Aquest cop tornem a visitar el Pantà de Sau, principalment per veure una vista del Pantà de Sau des d’un punt privilegiat, el Puig de la Força. Per acabar d’arrodonir l’excursió, ho amanim tot plegat llevant-nos ben d’hora per veure la sortida del sol des de prop de l’Avenc de Taradell, que ho teníem pendent desde feia més de mig any!

L’excursió

IMG_1167 Com ja deia anteriorment, agafem el cotxe per ser a dalt a Tavertet apunt per veure la sortida del sol, gaudir del moment i poder tirar alguna fotografia xula. Realment és un petit moment que passa ràpidament quan comences a veure que el sol despunta per sobre dels cingles i en pots apreciar el moviment, fins que quasi sense adonar-te’n ja s’ha escapat de l’horitzó. Quan decidim que ja em vist tot el que havíem de veure, tornem a fer un bon esmorzar a Tavertet, i ens posem en marxa. Sortim del poble pel mateix camí que s’agafa per baixar a la Riba cingle avall, però continuem pel camí que ja està indicat direcció el mirador del Castell. Aquest mirador es troba un xic després d’haver passat l’única casa que hi ha allà dalt, anomenada el Castell justament. Per la zona del mirador, apart de les vistes, també podem veure les marques dels “carrers” al pla del Castell, intent afortunadament fallit de fer una urbanització als anys 60. Es poden veure veure perfectament des de qualsevol foto aèria de la zona.

IMG_1313 Un cop al final del cingle, ja trobem un cartell indicador de la baixada cap al Puig de la Força on s’ens avisa de la forta baixada, i que s’ha d’estar en forma per fer el camí tot i que no té dificultat. (Una mica exagerats, però donat que fins allà encara es pot acostar algun turista perdut amb sabates de talons o xancles, no està de més…) El camí de baixada ens porta fins a una balma al mig del cingle, que tot i no tenir dificultat ni molt perill, impressiona per lo exposat del lloc. És una balma fàcilment visible des del Pantà, tot i que no diries que per allà s’hi pugui ficar ningú, tal com es veu marcat en groc a la foto. Un cop vorejada la balma, fem una forta pujada fins al Puig, i busquem un bon lloc on fer alguna panoràmica de la vista. De tornada, veiem un altra formació rocosa a menys alçada, que semblava oferir millors vistes sobre la riera de Balà, i ens hi vam acostar. S’ha de dir que vam haver de fer un “saltironet” per sobre el “buit”, ja que diguéssim que faltava un tros de camí com per arribar-hi caminant. El risc va valer la pena, doncs les vistes eren, al meu gust millors que les de dalt el puig, potser perquè no és la típica perspectiva del pantà que tots tenim al cap.

IMG_1412 A partir d’aquí deixàvem la excursió curta, i en comptes de tornar a Tavertet per on havíem vingut, vàrem baixar fins a vora del pantà, per vorejar tota la riera de balà, i tornar a tavertet per cantó de tramuntana del cingle. Potser el dia que vam escollir per fer l’excursió era una mica massa calorós, i segurament podriem haver passat per algun altre camí amb menys volta i més ombrívol, el tros final, la calor ja començava a agobiar força i no veiem l’hora de tornar a ser a Tavertet i ficar el cap a sota la font. El camí pel sot de Balà s’ens va fer llarg sobretot per aquest motiu, i per la pujada final cap a Tavertet, doncs el camí no era gens visible, amb una bona barreja de marques grogues, roses i algun tros sense cap. També estava molt brut, i vam tenir que fer quasi tota la pujada a cop de bastó per apartar branques i esbarzers. Si no haguéssim portat el GPS, en més d’un punt haguéssim girat cua per pensar que ens havíem perdut. De totes maneres, és un lloc força maco, per l’altra vessant de la riera es podien veure les coves de les pixarelles, i les marques blanques del salt de Tirabous i el salt del Noguer, que ja ens esperàvem que no podríem veure amb aïgua. Així doncs, un altre lloc a la llista de “tornar-hi després de plujes”.

sotbala q

Vols deixar un comentari o llegir els que ha deixat la gent?? clica aquí: No hi ha comentaris.

Esciu el teu comentari

Nom (required)

Adreça de correu electrònic (required)

Comments

Creative Commons License
Construït amb Wordpress
Dissenyat per Carles Bruguera, basat en un disseny de Speckyboy
Peus Inquiets està subjecta a una llicència de Creative Commons 3.0.