D’Estana a Montallà

Categories : Cerdanya, Excursions

Escrit el 12 July 2009, per Carles.

2009-07-12 14-01-25 - P1000917
Inici : Estana
Final :Trencant de Sant Bartomeu, prop de Montallà
Llocs de pas :Casa de colònies de Bastanist, Sant Bartomeu
Peus Inquiets :Eva, Verdi, Aina, Berta, Núria, Carles
Més informació :Mapes, GPS, desnivell…

Una excursió atípica podríem dir, ja que no l’hem planificada directament nosaltres sinó que l’hem anada a fer per ajudar a revisar un tros de la ruta del grup Estel, per les colònies del Casal Claret d’aquest any. Una caminada que potser no hauríem fet sense aquesta excusa, però que ens va mostrar unes vistes del Cadí d’aprop molt interessants.

L’excursió

Quan un va a revisar ruta, ja sap que si alguna cosa no complirà serà els horaris, i entre el viatge, l’esmorzar, la revisió de 2 terrenys d’acampada i la pujada fins a Estana, ens posàvem a caminar quasibé a 2/4 d’1 del migdia. Sort que la ruta era majoritàriament per dintre bosc i no es va tocar gaire el sol, perquè sinó ens n’haguéssim recordat durant dies… Anàvem amb la ruta una mica pre-estudiada per les monis estels, i carregada al gps, per tant simplement era qüestió de vigilar aquest trencant aquí i aquest trencant allà que pogués suposar una mica perill de perdre’s.

També s’havia de veure la dificultat de la ruta pels nanos que l’han de fer a l’estiu, per decidir en quants dies es feia. Apart de algun trencant de “180º” a tenir en compte mentre es baixa cap a riu, el camí esta força ben marcat, fins arribar al riu. Allà ens vam acostar fins a on el GPS indicava el pas, buscant algunes roques que ens permetessin passar per sobre del riu, un cop a l’altra banda, i trobat un caminet que enfilava pendent amunt, més d’un pensava que aquell pas potser era una mica massa per la canalla. Quina va ser la nostra sorpresa quan ens vam adonar que havíem passat per alt (o per sota més ben dit) un pont de pedra sobre el riu que ens facilitava bastant la feina… Vam desfer el camí pel pont per tenir clar des d’on agafar-lo sense haver de travessar el riu per sota, i vam continuar.

Passada la casa de colònies de Bastanist, una forta pujada ens deixava a certa altura ja en direcció cap a Sant Bartomeu, on també tenen previst de fer nit. La pujada en si va fer caure alguna gota a més d’una, sort que els caramels i piruletes rulaven de mà en mà per donar una mica d’energies… Abans d’arribar a Sant Bartomeu, ens vam aturar en una zona d’ombra del bosc per poder dinar tranquils i fresquets. Un cop a Sant Bartomeu, la parella que hi viu ens va refrescar amb unes bones gerres d’aigua ben fresca (per beure), i ens van fer una gran explicada sobre mapa , i escuradens en mà, d’unes quantes anades i vingudes per aquella zona desboscant i obrint camins a “cop de tisora”.

Després de deixar la parelleta, varem continuar baixant seguint el GR fins al trencant on ja ens esperava en Corta, que espavilat com ell sol se les havia manegat fent auto-stop per baixar el meu cotxe des d’Estana… sort, ja que sinó ens quedava una bona passejada en cotxe per anar-lo a buscar fins allà dalt altre cop, i amb les hores de cua que vam fer tornant per la collada, només ens faltava això!

pano_cadi

Vols deixar un comentari o llegir els que ha deixat la gent?? clica aquí: No hi ha comentaris.

Esciu el teu comentari

Nom (required)

Adreça de correu electrònic (required)

Comments

Creative Commons License
Construït amb Wordpress
Dissenyat per Carles Bruguera, basat en un disseny de Speckyboy
Peus Inquiets està subjecta a una llicència de Creative Commons 3.0.